Wendy Peereboom organiseert met haar eenmanszaak Sunset Reizen al enkele jaren rondreizen voor mensen die geen doorsnee vakantie willen. Wendy wil uitbreiden en neemt een medewerker aan, en denkt online meer klanten te kunnen trekken. Ze wil daarom haar website upgraden en haar socialemedia-accounts structureler inzetten. Ze weet niet goed hoe ze dat moet aanpakken en belt met Mark (van Marketing). Hij adviseert haar eerst een Quick Scan te laten uitvoeren.
Een dag later krijgt Wendy de Quick Scan-resultaten in haar mail: een paar simpele ingrepen in taal- en kleurgebruik kunnen haar website al een stuk aantrekkelijker maken. En door overal hetzelfde filter te gebruiken voor foto’s, worden haar posts en reclames op sociale media herkenbaarder. Verder steekt haar website best goed in elkaar; potentiële klanten worden effectief gestimuleerd om contact met Wendy op te nemen. Zo’n persoonlijke benadering zou ook goed kunnen werken op Facebook en Instagram, maar dat vergt nog wat denkwerk. Telefonisch adviseert Mark om ons daar een beknopt plan voor te laten maken. Op basis daarvan kunnen we een aantal templates ontwerpen.
Na een week belt Mark om het plan te bespreken. Het idee is dat Wendy’s naam steevast prominent te zien is. ‘Wendy’ moet synoniem komen te staan voor persoonlijk reisadvies. Haar wat generieke bedrijfsnaam zal meer naar de achtergrond verdwijnen. Mark stuurt enkele templates, een pakketje foto’s die Wendy vrij mag gebruiken en de instellingen voor het fotofilter en de lettertypes. Mark legt uit hoe ze de templates kan inzetten, hoe haar advertentie-account werkt en welke frequentie van posten het beste is. Ze houden de komende tijd af en toe contact.
Na een paar maanden komt Wendy met een nieuw verzoek voor templates, want ze denkt dat er bij potentiële klanten erg veel vraag is naar duurzamere reizen. Die doelgroep wordt niet aangesproken door reclames van bestemmingen ver weg. We leveren haar een paar extra templates in een andere stijl.
Wendy heeft nu voorlopig voldoende materiaal en geschikte templates. Ze spreekt met Mark af dat ze na een jaar bekijken of de templates aangevuld of opgefrist moeten worden.